پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده

وابسته به کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده

پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده

وابسته به کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده

پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده
انتشار اخبار فرهنگی هنری، و تحلیل مرتبط با شهرستان آباده

کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده، از سال 1391، به فعالیت در سطح شهر آباده می پردازد.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات

۱۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

مرضیه هاشمی گفت: در دنیای غرب بسیاری از حقوق زنان نادیده گرفته شده و تضعیف می‌شود و جنبش «می تو» که چند سالی است به راه افتاده گویای این امر است.

مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی که چندی پیش در جریان سفر به آمریکا بازداشت شده بود، در گفتگو باخبرنگار مهر گفت: یکی از مهمترین تفاوت‌های زنان در دنیای غرب و ایران موضوع آزادی است، در ایران زنان و مردان از آزادی حقیقی و بیشتری نسبت به دنیای غرب برخوردارند در حالی که در غرب این‌طور نبوده و بیشتر شعار آزادی داده می‌شود.

وی با اشاره به تضعیف حقوق زنان در غرب تصریح کرد: در دنیای غرب بسیاری از حقوق زنان نادیده گرفته شده و تضعیف می‌شود و این در حالی است که اغلب این امر پنهان می‌شود، جنبش «می تو» که چند سالی است به راه افتاده گویای این امر است.

این خبرنگار افزود: جنبش «می تو» نشأت گرفته از سرکوب زنان و تضعیف حقوق آنها است که پس از سال‌ها فشار جامعه غرب به بانوان حال خود را به این شکل نشان داده است. به علاوه شاهد آن هستیم که در راستای همین سرکوب، این جنبش از سوی رسانه‌ها و مسئولین غربی پنهان شده و اجازه فعالیت چندانی به آن داده نمی‌شود.

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های زنان ایران در عصر حاضر اظهار داشت: جامعه ایران برای پیشرفت و رشد زنان نسبت به گذشته کاملاً متحول شده و به طور کل قدم‌های بزرگی در زمینه رشد ایران برداشته شده است به طوری موفقیت‌ها و حضور زنان ایران در جامعه نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست.

وی خاطر نشان کرد: تمامی زنان چه زنان ایران و چه زنان غرب باید بدانند که یکی از وظایف اصلی بانوان ایفای نقش مادری، همسری و تربیت نسل آینده است.

این خبرنگار با بیان اینکه در عصر حاضر بسیار شنیده می‌شود که زنان باید در جامعه حضور داشته باشند، تاکید کرد: این یک امر طبیعی است و کسی هم آن را انکار نمی‌کند اما این حضور زنان در جامعه نباید به وظایف اصلی آنان که تربیت فرزندان سالم و نسل موفق آینده کشورها است، لطمه بزند.

هاشمی تصریح کرد: در حالی که در دنیای غرب حضور و پیشرفتهای اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین نقش‌های زنان در نظر گرفته شود و موجب غفلت بانوان از نهاد خانواده مسئولیت‌های آنها در زندگی شده و در نتیجه آن نیز شاهد معضلات اجتماعی در غرب هستیم.

کد خبر 4561296
ایران از نگاه دختر سفیر سوئیس/ از ایران که برگردید عوض می‌شوید!

ایو رُسی، قائم مقام سابق وزارت خارجه سوئیس نامه‌ای جالب برای مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه ارسال کرده و در آن از سفر توریستی سه هفته‌ای دخترش ماری به ایران نوشته است.

مجله مهر: هفته گذشته ایو رُسی، سفیر سوئیس در مسکو و قائم مقام سابق وزارت خارجه این کشور نامه‌ای جالب برای مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه ارسال کرده و در آن از سفر توریستی سه هفته‌ای دخترش ماری به ایران نوشته بود؛ سفری که تأثیری عمیق بر ماری گذاشته تا جایی که او نوشتاری در همین باب در یک روزنامه سوئیسی منتشر کرده است!

به پیوست این نامه نیز متن این نوشتار کوتاه که حاوی تجارب منحصربه‌فرد ماری در ایران است ارسال شده بود که نسخه‌ای از آن توسط سفارت کشورمان در مسکو منتشر شده است:

فرزند این دیپلمات سوئیس در این مقاله با عنوان "ایران را فراتر از کلیشه‌ها کشف کنید" نوشته است: «حالا که هواپیما از تهران بلند شده، سه هفته‌ای که در ایران بودم را به یاد می‌آوردم. به عنوان زنی تنها، چه اتفاقات خوبی در این سفر رخ داد. حالا که به فرایبورگ بازمی‌گردم، از اینکه -خارج از ایران- می‌گفتند "این چه ایده‌ای است؟ "، "این سفر خطرناک است! " و "آنجا یک کشور اسلامی است؟! " خسته و ناراحت هستم.

کلیشه‌های منفی که درباره ایران وجود دارد مردم این کشور را آزار می‌دهد. خیلی از آنها از من می‌پرسیدند: «آیا فکر می‌کنید ما تروریست هستیم؟ ایران جایی است که می‌توانید اصفهان "نصف جهان" را کشف کنید، تهران مدرن، یزد فریبنده و شیراز خیره‌کننده را ببینید و تماشاگر شکوه تخت جمشید باشید… ایران جایی است که مردم صندلی خود در مترو را به شما می‌دهند چون از جای دیگری آمده‌اید!»

-ایران جایی است که- وقتی پلیس می بیند در کنار جاده دست خود را بلند کرده‌اید، می‌ایستد و خود برای‌تان یک ماشین پیدا می‌کند. تعارف را در همه چهره‌ها می‌بینید و حتی مجبور می‌شوید دعوت به غذا، محلی برای خواب و نوشیدن چایی را رد کنید چون این دعوت‌ها خیلی زیاد هستند. بله درست است که سیاست کمی پیچیده است، اقتصاد ایران دچار بحران است و متأسفانه بسیاری از جوانان ایرانی از آینده نگرانند و می‌خواهند کشورشان را ترک کنند، اما از شما دعوت می‌کنم تا این گوهر -ایران- را کشف کنید و حتماً وقتی بازمی‌گردید، عوض شده‌اید.»

در پایان این نامه نیز ماری از کسانی که در این سفر با آنها آشنا شده نام برده و نوشته است: "ممنون" یا همانطور که خودشان می‌گویند "مرسی"!

برگزاری جشنواره «نوروزگاه» در خانه هنرمندان ایران

جشنواره بزرگ بهاری با عنوان «نوروزگاه» تا ۱۰ فروردین در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خانه هنرمندان ایران این روزها میزبان جشنواره بزرگ بهاری با عنوان «نوروزگاه» است. برنامه‌های این جشنواره که با همکاری شهرداری تهران در ایام نوروز برگزار می‌شود شامل موسیقی زنده محلی، نمایش آیینی، شاهنامه‌خوانی، خیمه‌شب بازی، کرسی بازی و نمایش کمدی است که از ساعت ۱۸ تا ۲۲ تا ۱۰ فروردین در فضای باز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

همچنین در ایام نوروز تمامی گالری‌های خانه هنرمندان ایران همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر است.

گالری‌های خانه هنرمندان ایران میزبان شانزدهمین جشنواره تصویر سال است.

کد خبر 4575890
درخواست سوریه از شورای امنیت برای برگزاری نشست فوری در خصوص جولان

سوریه از ریاست شورای امنیت خواست تا تاریخی را برای برگزاری نشست فوری در خصوص بلندی‌های جولان و اقدام خصمانه اخیر آمریکا علیه این منطقه تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت سوریه در سازمان ملل از ریاست شورای امنیت که طی ماه مارس جاری به عهده فرانسه است خواست تا زمانی را برای برگزاری نشست فوری با هدف بررسی اوضاع بلندی‌های اشغالی جولان سوریه و اقدام خصمانه اخیر آمریکا علیه این منطقه به نفع رژیم صهیونیستی تعیین کند.

فرانسه هنوز پاسخی به این درخواست سوریه نداده است و دیپلمات‌ها اعلام کردند که بررسی‌ها در خصوص این مسئله در شورای امنیت صورت خواهد گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در جریان دیدار اخیر خود با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسماً حاکمیت دروغین این رژیم بر بلندی‌های اشغالی جولان سوریه را امضا کرد.

کد خبر 4576575
روایت زندگی شهره سلطانی در شبکه مستند

قسمت هشتم از مجموعه مستند پرتره «رخ» به تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی امروز با موضوع زندگی شهره سلطانی روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین قسمت از مجموعه مستند پرتره «رخ» که «دخترک ژولیده» نام دارد، به نویسندگی و کارگردانی بهروز پناهنده ساخته شده و امروز ۷ فروردین، ساعت ۱۵ پخش می‌شود. این قسمت به زندگی شهره سلطانی هنرمند پیشکسوت می‌پردازد.

وی در این مستند گفت: زندگی هنری من با وارد شدن به هنرستان موسیقی شروع شد. همیشه برای هدفم جنگیدم.

این مجموعه در ١٧ قسمت ٦٠ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده و به زندگی و آثار هنرمندانی همچون حسن فتحی، سیروس الوند، ثریا قاسمی، همایون اسعدیان، بیژن بیرنگ، امین تارخ، سیروس گرجستانی، حبیب دهقان نسب، شهره سلطانی، سعید نیکپور، سیاوش طهمورث، میکائیل شهرستانی، احمد نجفی، جمشید گرگین، رضا بنفشه‌خواه، قاسم زارع و مهران رجبی می‌پردازد.

کارگردانی این مجموعه آثار را سهیل سلیمی، بهزاد خداویسی، مهدی زنگنه، شهره سلطانی، بهروز پناهنده، سعید عباسی، روح اله مهرابی، مهدی بوستان پرور و سیاوش گرجستانی بر عهده داشته‌اند.

مجموعه مستند پرتره «رخ» در ایام نوروز هر روز ساعت ۱۵ روی آنتن می‌رود و تکرار آن ساعت ۲۴ پخش خواهد شد.

کد خبر 4576716





شیخ اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق در گفتگو با خبرنگار قدسنا در بیروت تاکید کرد: پرونده عراق هنوز در دست ثامر السبهان است.

 

شیخ اکرم الکعبی»  دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق تاکید کرد: پرونده عراق هنوز در دست ثامر السبهان است.


 دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق که در لبنان به سر می برد ، افزود: موضوع فلسطین باید به اولویت جهان اسلام بازگردد.

 

 الکعبی تاکید کرد: تمامی توطئه های تجزیه در منطقه برای آسیب رساندن به موضوع فلسطین است.
 

وی افزود:  برنده تمامی تحولات تفرقه و تجزیه منطقه اسرائیل است.

 

 دبیرکل مقاومت اسلامی نجباء عراق  تاکید کرد: عراق در مرحله نابودی داعش است و باید از این مرحله عبور کند. هر چند تلاش می شود تا هسته های مخفی این گروه برای انجام ناامنی در آینده عراق باقی بماند.

 

وی افزود: پرونده عراق برای سعودی ها همچنان در دستان ثامر السبهان سفیر سابق سعودی در عراق قرار دارد.


منبع: پایگاه سایبری کلام تازه

http://kalametazeh.ir/?news=329