پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده

وابسته به کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده

پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده

وابسته به کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده

پایگاه اطلاع رسانی رهپویان آباده
انتشار اخبار فرهنگی هنری، و تحلیل مرتبط با شهرستان آباده

کانون فرهنگی رهپویان قرآن و عترت شهرستان آباده، از سال 1391، به فعالیت در سطح شهر آباده می پردازد.
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
سریال «نوای خوشه ها»؛ ستایش مقاومت و ایمان به آزادی
نوای خوشه ها

ماه رمضان همواره با پخش سریال های مختلف از رسانه ملی همراه بوده. از ابتدای ماه مبارک رمضان شبکه دو سیما نیز علاوه بر پخش سریال «دل دار» در ساعت 21:30؛ مبادرت به پخش سریالی به نام «نوای خوشه ها» کرده؛ سریالی محصول 2018 کشور لبنان و با درونمایه مقاومت و نبرد اطلاعاتی حزب ا... با رژیم صهیونیستی که هر روز ساعت 14:00 روانه آنتن می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ شاید یکی از بهترین اوقاتی که این شبکه می توانست به پخش این سریال اختصاص دهد؛ همین روزها باشد. رمضان امسال با دو مناسبت تاریخیِ تلخ اما مهم مصادف شده؛ 14 ماه مه؛ هفتاد ویکمین سالگرد اخراج صدها هزار فلسطینی از سرزمین‌شان و 15 ماه مه؛ هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی با نام «یوم النکبة» یا روز مصیبت . سپری شدن زمانی بیش از ۷۰ سال از رقم خوردن یک فاجعه بزرگ انسانی در جهان؛ سالگرد روزی که در آن رژیمی غاصب تحت عنوان رژیم صهیونیستی در فلسطین اعلام موجودیت کرده و حدود ۸۰ درصد از خاک این کشور را تحت اشغال خود درآورد.
از سوی دیگر این روزها صحبت از طرح پیشنهادی آمریکا برای حل منازعه فلسطین و رژیم اشغالگر قدس است؛ طرح پیشنهادی دولت «دونالد ترامپ»معروف به «معامله قرن» که به گواه واشنگتن پست، اواخر بهار علنی خواهد شد و به دنبال از بین بردن مساله فلسطین و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و لغو بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به سرزمین خود است.


همزمانی روز نکبت و صحبت از معامله قرن در کنار نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس شاید بهانه های خوبی برای نگاه دوباره و کنکاش عمیق تر در ظلمی باشد که این روزها در منطقه و فلسطین اشغالی در حال شدت گرفتن است و از این رو پخش سریال «نوای خوشه ها» به کارگردانی محمد قاف سوری و با درونمایه «تقویت جایگاه مقاومت و تبیین مشروعیت آن» بی مناسبت نیست.


در سریال «نوای خوشه ها» سامی جاسوس قدیمی رژیم صهیونیستیست. او با زنی ازدواج کرده که بعد از مدتی وی را می کشد و پسرش ابهاب را با خود به اسرائیل می برد. بعدها معلوم می شود که ابهاب فرزند فرد دیگری بوده  و فرزند اصلی سامی نزد حاج جواد بزرگ شده است. سال ها از این ماجرا گذشته و رژیم صهیونیستی فکر می کند که ابهاب به واسطه پدرش با موساد همکاری می کند و اطلاعات حزب ا... را به آنها تحویل می دهد. رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات علیه حزب ا... و فهمیدن نقشه های طراحی شده آنها جاسوسان زیادی را به روش های گوناگون گمارده و آنها نیز مشغول ارسال اطلاعات و نیز انجام عملیات هستند. حزب ا... بعد از مدتی با تحقیقات مختلف متوجه جاسوسان رژیم صهیونیستی شده و آنها را دستگیر می کنند و در نهایت با کسب اطلاعات از اسرائیل موفق می شوند که تعدادی از سربازان این رژیم را ربوده و رژیم صهیونیستی را مجبور کنند تا زندانبان دربند حزب ا... را با آنها معاوضه کنند. ابهاب نیز با مسموم کردن سامی موفق می شود به لبنان برود و مادرش را از نزدیک ملاقات کند.


این درام عربی به بررسی واقعیت های موجود در فلسطین پرداخته که از طریق آنها می توان تا حد زیادی در جریان زندگی روزمره ملت تحت اشغال فلسطین قرار گرفت و از فعالیت های اطلاعاتی حزب ا... با خبر شد؛ به ویژه که طی سال های اخیر فیلم سازی پیرامون مساله فلسطین منجر به ساخت آثار برجسته ای شده که گاهی موفقیت این مجموعه ها باعث شده تولید فصل های جدید این سریال ها نیز قوت بگیرد و همه آنها نیز یک هدف را پیگیری می کنند؛ « بیداری جامعه جهانی و آگاه کردن آنها». این مجموعه ها نه مهر تاییدی هستند بر روحیه خشونت طلبی و نه تحسین جنگ بلکه ستایش مقاومت و مبارزه برای آزادگی‌اند؛ مفاهیمی که از بهترین زمان‌های  تعمق در آنها شاید همین ماه مبارک رمضان باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی